Succesvolle leadgeneratie voor b2b

Als organisatie zijn leads heel belangrijk. Elke lead is namelijk een potentiële opdrachtgever of klant. Het genereren van leads is echter iets waar niet iedereen goed in is. Elke expertise heeft zo zijn kracht en die krachten worden door veel bedrijven geput uit accountmanagement en projectmanagement. Dit zijn twee sterke expertises binnen een organisatie, maar daar waar een accountmanager meer relatiemanagement bedrijft  en accounts beheert en een projectmanager op projectniveau contact heeft met reeds bestaande klanten, valt het genereren van nieuwe leads tussen wal en schip. Vooral bij tijdgebrek is het aantrekken van nieuwe leads vaak een ondergeschoven kindje. Bij leadgeneratie voor b2b moet u vooral denken aan het genereren van nieuwe leads. Nieuwe klanten en nieuwe potentie voor de organisatie. Dit kennen we als acquisitie en beter nog als koude acquisitie en dat is een vak apart. Veel bedrijven worstelen daardoor met leadgeneratie voor b2b en daarom is het goed om hier mensen voor in te schakelen die juist deze kracht bezitten. Mensen bij wie acquisitie in het bloed zit, die het eerste contact leggen en de lead als het ware opwarmen om vervolgens door een bedreven accountmanager binnengehaald te worden. Een goed bureau dat zeer gedreven is in leadgeneratie voor b2b is Saleshelden.

De leadgeneratie voor b2b door Saleshelden

Bij het inschakelen van leadgeneratie voor b2b heeft Saleshelden een sterke aanpak. Zij richten zich op:

  • Leads binnen uw doelgroep
  • Leads met hoge slagingskans
  • Het voorbereiden van leads op verkoop

Bij de leadgeneratie voor b2b is het uitgangspunt dat er altijd sterk gericht wordt op potentiële klanten en opdrachtgevers binnen de doelgroep van de organisatie. Hierop worden de leads geselecteerd, voordat zij door het acquisitieteam van Saleshelden benaderd worden. De werkwijze is altijd zakelijk en professioneel, waarbij de nieuwe lead wordt getoetst op een aantal zaken. Hierdoor wordt al snel duidelijk of de lead interesse heeft of een latente behoefte, zodat deze lead al bij deze leadgeneratie voor b2b wordt klaar gestoomd voor het verkoopverhaal dat later volgt. Door bij leadgeneratie voor b2b een scherpe selectie onder de leads te houden en de leads op deze manier te toetsen ontstaat een verzameling nieuwe leads die een hoge slagingskans hebben om nieuwe klant of opdrachtgever te worden. Zodra duidelijk wordt dat de nieuwe lead ook daadwerkelijk geïnteresseerd is, volgt de voorbereiding op het verkoop gesprek, waarna de accountmanager van uw organisatie het verhaal overneemt. Met als voordeel dat deze klant al geïnteresseerd is in het verhaal, dat de accountmanager weet waar de interesse van deze lead ligt en zo heel doelgericht en efficiënt het verkoopverhaal aan de lead kan worden voorgelegd. In de meeste gevallen leidt dit tot het mogen uitbrengen van een offerte en in veel gevallen worden deze leads ook uw klanten of opdrachtgevers.

Zo veel mogelijk klanten in zo weinig mogelijk tijd

Het voordeel van het inschakelen van de leadgeneratie voor b2b door  Saleshelden is dat uw accountmanagers geen tijd hoeven te spenderen aan het vinden van nieuwe leads, aan het koud benaderen van deze leads en hen geïnteresseerd te krijgen in uw producten of diensten. Dit bespaart u enorm veel tijd. En dat terwijl juist met de leads die u doorkrijgt van Saleshelden uw accountmanager meer tijd kan steken in reeds geïnteresseerde organisaties waarmee u zaken kunt doen. Deze slimme manier van leadgeneratie voor b2b kunt ook u inzetten voor uw organisatie. Wilt u meer weten? Op www.saleshelden.nl staat deze en meer informatie vermeld. Of neem contact op, de helden van Saleshelden helpen u graag verder.